2 Şubat 2011 Çarşamba

Eylül'ün 12'sinde..

Ne güzel yazmış Bülent Ortaçgil...
Aşk tesadüfleri sever evet, aşk o tesadüfleri yaratır çünkü, bilirim.
Sonra peşinden gider, payına düşen olasılığı yaşar nedensizce, manasızca hatta sonucundan korkarcasına..
Hem olsun ister, hem olmasın.
Hem görmek ister, hem de görülmek.
Hem naptığını bilmek, hayatını izlemek ister. Hem de dayanamaz; miş'li geçmiş zamanda içinde olduğu bir hayata, dışarıdan bakmaya..
Sen neredeydin şimdiye kadar, peki şimdi neredesin?
****
Hiçbir neden yokken, ya da biz bilmezken
Tepemiz atmış ve konuşmuşuzdur
Onca neden varken ve tam sırası gelmişken,
Hiçbir şey yapmamış ve susmuşuzdur.
Aynı anda aynı sessiz geceye doğru
İçim sıkılıyor demişizdir
Aynı sabaha uyanırken kim bilir
Aynı düşü görmüşüzdür
Olamaz mı? Olabilir.

Onca yıl sen burada onca yıl ben burada
Yollarımız hiç kesişmemiş bu 'eylül akşamı' dışında!

Belki benim kâğıt param
Bir şekilde döne dolaşa senin cebine girmiştir
Belki aynı posta kutusuna
Değişik zamanlarda da olsa
Birkaç mektup atmışızdır..
Ayın karpuz dilimi gibi batışını
İzlemişizdir deniz kıyısında
Aynı köşeye oturmuşuzdur köhnede
Belki de birkaç gün arayla
Olamaz mı? Olabilir.

Bostancı dolmuş kuyruğunda
Sen başta, ben en sonda
Öylece beklemişizdir
Sabah 7.30 vapuruna sen koşa koşa yetişirken
Ben yürüdüğümden kaçırmışımdır.

Aynı anda başka insanlara
Seni seviyorum demişizdir
Mutlak güven duygusuyla başımızı
Başka omuzlara dayamışızdır
Olamaz mı? Olabilir.

Onca yıl sen burada onca yıl ben burada
Yollarımız hiç kesişmemiş bu 'eylül akşamı' dışında!
****
'Bir Eylül akşamında', bizi bulmuştuk bütün o tesadüflerin arasında!
Uzun seneler aynı yerde okuyup, daha uzun bir zaman sonra aynı saatlerde, aynı dersi paylaşırken ve hala yabancıyken, 'tesadüf' bize, bir yaz gününün farklı şehirlerinin, sana sıcak, bana hafif rüzgarlı bir gecesinden seslenmişti..

Bana bu şarkıyı dinletip, bunları yazdırdığı ve özlediğimi bir kez daha hatırlattığı gibi.
Sen neredeydin şimdiye kadar, peki şimdi neredesin??

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder